måndag 19 oktober 2009

Livet kunde vara roligare...

just nu. Allt är bara jobb, jobb, jobb, skola och så detta flyttkaoset!!! Bara flänga runt med alla saker, packa ner och packa upp, sprida ut i hela lägenheten och sortera allt. Släpa ner skrivbord och stol tillbaks till bytesrummet i källaren och städningen....usch vad trist. Jag trodde inte jag hade så mycket saker men ändå känns det som att det aldrig tar slut. Stenar på balkongen hade jag visst med...de har legat där ända sen jag tränade för Aconcagua och behövde lite extra vikt i ryggsäcken. Jag känner mej totalt miserabel och allt är bara tråkig vardag just nu. Hinner inte ens träna vilket jag verkligen borde, bara flänga mellan jobb och lägenheter upp och ner för trappor, totalt svettig med kluvna hårtoppar och oorganiserad fläta. Dessutom upptäckte jag att det är snudd på omöjligt att få en tvättid när man bor här, men visst kl 6 imorgon bitti fick jag en tid och då hänger jag på låset med all min tvätt innan jag cyklar till skolan och är där hela dagen. Jag inser nu hur bra jag hade det på Östra Vallgatans studentboende, där fick man minsann tvätta dygnet runt! Men imorgon borde jag förhoppningsvis bli klar därborta. Miss Misery är verkligen på besök HÄR OCH NU men förhoppningsvis inte länge till.

Dagens soundtrack: Someday Never Comes - Creedence Clearwater Revival

Inga kommentarer: